16.11.09

Educació versus creativitat



6 comentaris:

Helena Solà ha dit...

Hola Núria,

aquest tio és sens dubte un crack mediàtic! En aquests dos videos ha parlat de diverses coses.

Ha parlat de la jerarquía pel que fa a les matèries i hi estic totalment d'acord. Les matemàtiques i la llengua són les matèries estrella. És així.

Estic totalment d'acord amb ell quan parla sobre les diferències entre homes i dones. ;) Almenys un home que se n 'adona...

Quan parla de l'èxit... és molt complicat. En Jaume Cela va fer una xerrada l'any passat a Cerdanyola on parlava d'això i va ser molt interessant No sé si les noies de la ràdio el tenen gravat... En podriem parlar molt sobre això.

Ara bé, quan diu que a l'escola som educats per perdre la creativitat... crec que no és així. I ara no explicaré les activitats que porto a terme a l'aula i com treballo amb els meus alumnes però una part de la meva feina consisteix a potenciar la creativitat. Potser no en les arts plàstiques perqué sóc un desastre però si en matemàtiques i llengua i socials i medi i no parlo només de coneixements si no de procediments i d'actituds.
Espero ser una mestra que dona ales i no ser de les que les tallen. A mi m'han educat així...
En parlem cam´´i de St Cugat!

Baraula ha dit...

Ostres, és molt bo aquest vídeo. El vaig veure en un curset sobre competències bàsiques... Tot un repte. Salut i ànims. Ens en sortirem?

núria ha dit...

Això del èxit a mi també m’ha fet dubtar. Jo prefereixo parlar de recursos per afrontar la vida, tant la personal com la professional. Com més pensaments tinguem activats més capaços serem d’afrontar nous reptes. Uff és complicat
Però si que crec que a la escola hi ha una mancança a l’hora d’ensenyar art o música o dansa. Si ensenyes creativitat mitjançant les matemàtiques o la llengua, això està força bé, però els hi mancarà el saber mirar d’un altra manera, per exemple un quadre, o diferenciar els tons de verd d’un arbre, o l’ampli coneixent del cos que dona la dansa... Bé, ja parlarem que m’estic començant a enrotllar massa :)

Baraula, si que és un repte però i tant com us en sortireu !

Jesús M. Tibau ha dit...

fantàstic. Una de les coses de les quals em sento més orgullós, és del xiquet que porto dintre

núria ha dit...

benvingut al laboratori!

Núria Talavera ha dit...

És un vídeo molt interessant, crec que la majoria de persones que ens dediquem a l'educació l'hauríem de veure i tenir en compte.

Continuaré passant pel laboratori :)