31.3.09

Residuos para el olvido: rito anónimo del final del día.

“El silencio queda en suspenso. Los ojos tienden puentes hacia antiguas historias susurradas que el gesto fotográfico convierte en danza. Los lomos doblan su espinazo y se oye el rumor de viejas lecturas. Las hojas olvidan su letargo de libro cerrado. Las tintas levitan sobre el papel rugoso en una coreografía que abre en abanico nuevos modos de leer.”
Cecilia Bajour

29.3.09

Dir el mateix, però de diferent manera. Avui un conte

Hi havia una vegada, un invident segut al costat de la porta d’uns grans magatzems. Allí, al terra, hi tenia un barret vell capgirat i mort de gana, entre el barret i l’home, una pissarra on hi havia escrit :

Sóc cec.
Necessito ajuda


Era hora punta, molta gent al carrer. L’home cec s’estava allí, com una illa aïllada, envoltat d’una miscel·lània de sorolls, de petjades ràpides, de tic tacs exigents demanant puntualitat a les butxaques. Nens juganers que cantaven, cors trencats descansant el seu desconsol entre aparador i aparador. Talons d’agulla que corrien carrer avall intentant atrapar un tros de temps que s’escapava.

I vet aquí que, entre aquest mar de mirades que no el veien, hi va passar un publicitari. Es va aturar davant el barret buit, va agafar la pissarra, va esborrar el que hi havia escrit i va redactar quelcom. I tot tornant el cartell al seu lloc, va marxar carrer amunt xiulant una tonada esperançadora.


Cap al vespre, el publicitari va tornar a la porta dels grans magatzems. El cec encara hi era i el barret era ple de diners. L’home invident havia estat tota la jornada escoltant la música engrescadora que fan les monedes quan cauen en un barret cada cop més ple, cada cop més viu, cada cop més entès.
Sabeu què hi havia escrit el publicitari en aquella pissarra ?
Jo us ho diré :

Avui és primavera
i jo
no puc veure el sol

27.3.09

Desquadrada


Una trencadissa d’esquemes, ha provocat
que una idea quadriculada
surti del quadre.
... ara, si més no, ho veu tot des d’una altra perspectiva

23.3.09

Cireres

By cloud room
Estimaré sempre el temps de les cireres
és d'aquell temps que guardo al cor
una ferida oberta
i la senyora Fortuna, essent-me oferta,
no sabrà mai calmar el meu dolor.
Estimaré sempre el temps de les cireres
i el record que guardo al cor.
Jean-Baptiste Clément

20.3.09

19.3.09

Funambulisme vital


Una idea enllaça moments de felicitat
i en fa una corda.
Així,
va passant per la vida

... en qualsevol moment, de la corda en pot fer un gronxador


18.3.09

Las Linces


14.3.09

Toque de atención a los Asesores de Comunicación

By coffeespiceHace poco tuve la suerte de conversar con dos políticos de diferente ideología sobre comunicación municipal. De esta charla, saqué dos conclusiones creo que bastante valiosas.
La primera es que antes de emprender cualquier estrategia de comunicación, hay que efectuar un análisis exhaustivo del problema, diagnosticar claramente qué está pasando y sobretodo delimitar, dentro de este diagnostico, lo que es competencia de comunicación y lo que es fruto de una mala gestión, intereses personales, problemas de financiación, falta de entendimiento político, etc. Y remarco lo de delimitar por que en nuestro diagnóstico, nos podemos encontrar con que el problema de comunicación no es un problema en si, sino, sólo un síntoma de un conflicto mayor.
La segunda conclusión va encaminada a la especialización. No es lo mismo la comunicación corporativa de una empresa, que la de una ong, que la de un ayuntamiento, sencillamente porque son organismos que se gestionan de manera diferente, porque tienen misiones y visiones diferentes, objetivos y públicos que nada tienen que ver con la empresa . No podemos asesorar en materia de comunicación utilizando el paradigma empresarial típico, debemos adaptarlo a los diferentes lenguajes y códigos de cada organización.

Para muestra un caso práctico :

Alcalde de un municipio de más de 50.000 habitantes hace un “curso de formación” de Asesoramiento en Comunicación y dinámica de grupos. (definición oficial ) . Con asesor personal que le acompaña a los Plenos Municipales , se supone que auditando la imagen del alcalde y, claro está, de sus públicos. Públicos que se extrañan de la comparecencia de esta persona que les observa y que investigan. Investigación que trae como consecuencia la averiguación de que el Alcalde está haciendo este “curso” personal con dinero público, lo que origina una crisis en el Consistorio y una jugada maestra de la oposición política, en detrimento de la imagen pública del alcalde.

El alcalde ha devuelto el dinero. Mi pregunta es, ¿ se debe pagar al asesor ?

13.3.09

Coffee to go

Cafeïna portàtil per a idees hipotenses
... el sucre el portes tu

11.3.09

Tatuar moments

by salih gulerSota la penombra que ha deixat una idea apagada,
observo el perfil del teu entusiasme lluminós
i tanco els ulls.
Tatuaré aquest record,
en el bell mig de la meva memòria

10.3.09

Los diez mandamientos de la Publicidad


1. No cerrarás tu mente a lo diferente, fresco e inesperado.
2. No sigas la corriente. Crea tu corriente.
3. No anunciarás para ti mismo.
4. Honrarás la inteligencia de tu público.
5. No subestimarás a tu competidor.
6. No adulterarás la verdad
7. No robarás a las palabras su valor.
8. No privarás a las imágenes de su magia, ni a lamúsica de su ritmo.
9. No adorarás tus vacas sagradas.
10. No codiciarás los anuncios de tu competidor.
Leo Burnett

8.3.09

8 de març


Parlen les dones,
la seva poesia
tendra i forta
Ben pocs s'aturen
a escoltar aquestes veus,
que, trasbalsades,
un nou llenguatge diuen
nascut al fons dels segles
Montserrat Abelló

6.3.09

La madre que te parió

Però, nena, tu, ven bé, a què et dediques ?
I què dius que es fa en una agencia de comunicació ?
I el Màster que dius que vols fer, perquè et servirà ?
Per cert, què dius què és un màster de què ?
Escolta, i perquè no fas oposicions ?
... nena
... nena ?

2.3.09

Al final, sólo quedan los buenos momentos


“…Así es la cosa.
así de simple.
Un día, no lejano
habrá que comenzar
a hacer el equipaje
porque el viejo tren espera
siempre espera.”

Pepe Rubianes